Prajitura cu ciocolata


Acest week-end il petrecem cu prietenii, asa ca pe langa binecunoscutul gratar trebuie sa servim ceva dulce. Iar mie imi revine sarcina de a aduce desertul, asa ca m-am conformat si uite ce am facut. A fost foarte laudata si nu va mai spun cat de repede a dispatut de pe masa, noroc ca am apucat sa fac pozele inainte.
Hai sa explic putin reteta:
blat:
5 oua
200 g zahar
200 g faina
1 praf  de copt
jumatate ciocolata
4 linguri mari cu Nesquik
4-5 linguri cu ulei
3 linguri cu apa
Se separa galbenusurile de albus si albusurile se bat spuma, apoi se adauga zaharul si se continua sa se mixeze ca la bezea, iar galbenusurile se freaca cu ulei ca la maioneza. Se topeste pe foc ciocolata cu apa si se adauga praful de Nesquik apoi se lasa la racit. In compozitia de albus se adauga maioneza din galbenusuri, faina amestecata cu praful de copt si pasta de ciocolata.
Se imbraca cu hartie de copt tava, se unge cu unt si se coace. Timpul depinde de cuptorul fiecaruia.
Crema:
1 plic cu praf de crema cu gust de rom de la Dr. Oetker
50 g unt
jumatate ciocolata
1 cana cu lapte
1 lingura cu crema Nutela (optional)
Se amesteca praful de crema cu lapte si se mixeaza bine. Separat se topeste ciocolata in unt si putin lapte se raceste si se adauga peste crema cu lapte. Se lasa putin in frigider cat se raceste prajitura
Sirop:
400 ml apa
4 linguri cu zahar
1 plic de ciocolata
2 fiole cu esenta de rom
Se fierbe apa cu zahar se adauga praful de ciocolata se raceste putin si se adauga romul
Prajitura se taie in 2 sau 3 se insiropeaza cu siropul racit si se adauga crema. Deasupra eu am pus un strat de frisca si am ras ciocolata, dar depinde de imaginatia fiecaruia. Puteti pune glazura de ciocolata si nuci. Asa mi-am propus eu pentru data viitoare




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu