Savarina

O prajiturica delicioasa pentru familia mea ramane savarina. Chiar daca tot ce e bun ingrasa, am zis ca totusi savarina e o prajitura cu mai putine calorii, avand in vedere ca folosesc frisca vegetala.
Si acum reteta:
Blat:
5 oua
5-6 linguri de pesmet
5-6 linguri de zahar
1 lingura de faina
Sirop:
1 cana de zahar
700 ml apa
2 fiole de esenta rom
Mai e nevoie de 1 cutie mica de frisca Hulala si 1 sau 2 plicuri da zahar vanilat
Din aceasta compozitie ies 10 savarine destul de mari
Se freaca galbenusurile cu zaharul pana se obtine o crema deschisa la culoare si se adauga treptat pesmetul amestecat cu faina. Separat se bat albusurile cu putina sare si se amesteca in compozitia de pesmet. Toata aceasta compozitie se va pune in formele de savarina care au fost unse cu putin unt si tapetate cu pesmet. Eu am copt savarinele in tava de muffins pentru ca formele speciale sunt mai greu de spalat.
Intre timp am preparat siropul.
Se arde zaharul ca la crema de zahar ars si se stinge cu apa. Dupa ce s-a racit putin se adauga esenta de rom.
Separat se bate frisca  cu  zahar vanilat.
Dupa ce s-au racit, (eu nu am prea avut rabdare) se pun savarinele intr-o tava adanca si se toarna siropul peste ele. E foarte important ca savarinele sa fie foarte bine insiropate. Apoi se taie si se umple cu frisca. Pentru jeleul de deasupra eu am topit putin rahat de culoare rosie in sirop de visine.
Si acum cateva poze poate nu chiar reusite, dar gustul e delicios, credeti-ma!!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu