Zacusca de vinete



A venit septembrie si chiar daca vremea ne lasa impresia ca e inca vara, trebuie sa ne gandim totusi la iarna. Asa ca azi am inceput preparatele pentru iarna. Am facut zacusca si pasta de rosii cu ardei, foarte buna pentru ciorbe si tocanitele de la iarna cand vom duce dorul acestor legume proaspete. 
Si uite cum arata !
Asa ca am sa detaliez putin
La zacusca am copt 5kg de vinete
5 kg de gogosari + ardei kapia
2 kg ceapa
3 kg rosii din care am facut suc
700 ml ulei
1 lingurita de boia iute (optional)
sare, zahar, piper
 Am copt ardeii si gogosarii, am calit ceapa si apoi intr-o cratita mare am pus toate cantitatile: vinetele pe care le-am dat prin robot pana a rezultat o pasta, la fel si ardeii, ceapa calita in ulei si sucul de rosii. Ca sa nu am batai de cap am bagat cratita in cuptor si am mai amestecat din cand in cand. Am pus apoi sarea, piper etc. Si gata zacusca mea. Asa fierbinte am pus-o in borcane si apoi aceste borcane inapoi intr-o cratita cu apa. Eu pun borcanele cu capacul in jos si le fierb cateva minute. Nu prea tin cont cat, dar cred ca au fiert cam 20 minute, ca am avut altceva de facut intre timp. Am stins focul si le-am lasat acolo pana s-au racit. Acum vor lua drumul in dulap pe balcon pana cand le vom papa.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu