Ecler

Reteta mea de eclere.

O reteta destul de rapida, gustoasa si care nu necesita mare pricepere este aceasta reteta de ecler.
Pentru gogosele avem nevoie de:
5 oua
50 g unt
50 ml ulei
200 ml apa eu am pus jumate apa si jumate lapte
400g faina
o lingura zahar si un praf de sare
Se pun intr-un vas pe foc untul, uleiul, apa, zaharul si praful de sare. Se lasa sa dea in clocot, se ia vasul de pe foc si se adauga toata faina deodata. Se amesteca energic pana la omogenizare si se lasa la racit. Cand compozitia a ajuns la temperatura camerei se adauga pe rand ouale amestecand continuu cu mixerul. Intr-o tava captusita cu hartie se aseaza gogoselele cu seringa speciala pentru ornare sau chiar cu o lingura. De preferat sa lasati destul spatiu intre ele pentru ca vor creste la copt. Se vor lasa in cuptor pana cand se rumenesc.


Intre timp, cat gogoselele se racesc, preparam crema. Eu am folosit crema de ciocolata Ole de la Dr.Oetker
1 plic de praf crema Ole
jumatate de cana de lapte
jumatate cana cu smantana pentru frisca
2 linguri cu zahar pudra sau depinde de gust

Se amesteca cu mixerul praful de ciocolata cu laptele rece pana se obtine o crema groasa se adauga smantana de frisca si zaharul pudra. Se mixeaza in continuare pana la obtinerea unei creme fine si consistente. Daca e prea groasa puteti sa mai adaugati lapte. 
Separat se bate frisca cu zahar vanilat apoi se trece la umplerea gogoselelor cu crema si frisca si se pudreaza cu zahar pudra sau se decoreaza cu ciocolata. Eu am ales varianta mai simpla si le-am pudrat.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu